„Adommy vs Aduli“???

1. června 2011 v 19:35 | Dadushka |  My Thoughts
Stále častejšie sa stretávam s článkami s takýmto názvom, alebo podobným obsahom, kde ich autori rozoberajú tieto dva páry. Len tak z fleku mi napadajú tri. Je ich ale určite viac, aj som sa určite vyjadrovala k viacerým, ale tento článok píšem naozaj bez predchádzajúcej prípravy a v rýchlosti mi napadli len tieto.

Dokonca ma donútili urobiť niečo, čo som naozaj nechcela a to napísať túto... reakciu... skôr, ako samotný, a dosť dlho plánovaný, článok na povzbudenie Adommy-fans. Čo je teda, vážení, dosť sila. Ľudkovia nútite ma robiť strašné veci.

Nechcem ale tento článok adresovať len autorkám týchto článkov ale tak všeobecne ľuďom, ktorý túto záležitosť riešia. Totiž, zdá sa mi, že je tu jedna vec, ktorú ešte nikto nepovedal a ktorá by naozaj mala odznieť. Teda prosím nechápte tento článok nejako ofenzívne, ide naozaj len o to, aby táto vec bola povedaná.
Mám totiž pocit, že si to mnoho ľudí neuvedomuje.



Drahí priatelia, viete čo vôbec znamená "Adommy" a čo znamená "Aduli"?
Je to mix mien.
"Adam + Tommy"
"Adam + Sauli"

Áno, áno, všetci to tu vieme a zrejme teraz kukáte na tú obrazovku a nechápete, o čo zase dočerta tej Dáši ide, ale... priatelia, treba si uvedomiť jeden fakt. Tie mená sú zmixované preto, pretože sa jedná o "ship" (od anglického "relationship"- vzťah).
Pretože sa objavili dvaja hot chlapíci, ktorý spolu robili zaujímavé veci a zopár ľudí si pomyslelo: "Wau, nebolo by odveci, ak by spolu títo dvaja chodili! Poďme o tom napísať fanfic!"
Fanfikciu. Romantický vzťah medzi dvomi mužmi. Slash.

Pretože zmixované mená vznikajú podľa dávnej tradícia vzniku slashových mien, čiže, aby sme donekonečna nemuseli písať "Adam/Tommy" (slash je anglický názov pre "/"), povieme, že to je Adommy. Čiže zmixované mená hovoria o slashovom pairingu.
(okej, používa sa to aj u hetu, ale chápete, čo sa vám to snažím povedať)
Čo znamená, že sa jedná o fikciu. Je jedno či slovného alebo videového charakteru.
To len aby sme vedeli, o čom rozprávame, keď povieme "Adommy" alebo "Aduli"
Tým sa dostávame do jadra veci.

Treba si totiž uvedomiť, že aj keď to môže byť mätúce, tak "Adam + Sauli" neznamená v tomto svete to isté ako "Adam a Sauli". Rovnako ako "Adam + Tommy" neznamená to isté ako "Adam a Tommy".

Vidíte v tom aspoň trošku rozdiel? Chápete, kam tým mierim?
Jedná sa o tú povestnú hranicu, medzi realitou a fantáziou.

Adommy JE fikcia, rovnako ako je fikcia AJ Aduli, nezáleží na tom, že Adam so Saulim chodí aj v reálnom svete. Ako náhle sa a scéne objaví mix dvoch mien, jedná sa o slash, o fikciu.

Preto z mojich úst častejšie počuť "milujem spolu tých dvoch", než, že "milujem Adommy", pretože naozaj, radšej sledujem "Adama a Tommyho" ako čítam alebo sledujem "Adommy" (fanfikciu), pretože sa k tomu viac hlásim, pretože realita je pre mňa dôležitejšia. Och pravdaže milujem aj tú fikciu, ale to, že je poviedka "Adommy" ma nedonúti ju prečítať, musí mať ten príbeh dobrý nápad, hlavu a pätu a vnímam to potom celé ako príbeh, to, že to je Adommy je len taký bonus.

Preto mi príde úplne nezmyselné napísať do článku, ktorý má nadpis "Adommy vs. Aduli" vetu ako "Sauli mi je nesympatický", alebo "Tommy je predsa hetero!" pretože také niečo je v "Adommy" a "Aduli" maximálne jedno. V rámci Aduli môže byť Sauli totálna bitch aj maximálne zlatíčko a v rámci Adommy môže byť Tommy ako heterosexuál, tak aj homosexuál, bisexuál, či pre mňa za mňa aj zoofyl.
Je preto, lebo sa jedná o fikciu.

Och jasné, chápem, že hocikto povie "Adommy" a "Aduli" aj keď vie, že myslí na ich dvoch v reálnom svete. Je dosť možné, že tak bolo myslené aj tie články, avšak z ich obsahu sa to vyčítať nedalo a ako hovorím, mám pocit, že by to malo byť povedané.
Jasné, že "milujem Adommy fotky" poviem aj ja a myslím skutočnú osobu Adama a skutočnú osobu Tommyho, ide len o to, že si tú hranicu uvedomujem. Uvedomujem si tiež, že skutočný Adam a skutočný Tommy toho nemusia mať s Adommy zas tak veľa spoločného, ako by sa mohlo zdať.

Teda, prosím, nezameňujte si tie pojmy. Viem, že to nikto z vás nemyslí zle a nechcem aby tento článok pôsobil nejakým negatívnym dojmom ja len... ostala som len úprimne prekvapená, koľko ľudí tú hranicu stráca.
Nechcem ani byť za tú hnusnú, ktorá "kazí fantázie", pretože zotiera hranicu medzi fantáziou a realitou, to určite nie! Verte tomu, že aj mne to hocikedy uletí, ale v tej chvíli viem, že mi to uletelo. Len si tak robím srandu a fantazírujem si s otvorenými očami.
Lebo o tom celom slash je, o bavení sa ;-)

Čiže presne pre ten dôvod nerozumiem, ako niekto vôbec môže povedať, že napríklad "verí v Adommy", pretože v Adommy nemá ako veriť, Adommy jednoducho je a existuje. A preto podaktorí ľudia, (veľmi často aj ja), hovoria, že "Adommy is real!", pretože samotné slovo "Adommy" znamená fikciu...

Ja napríklad podporujem "Adama a Sauliho", Adama veľmi rešpektujem, je to jeho život a zdá sa byť tak šťastný, napriek tomu, "Aduli", ako slashové párovanie, veľmi v láske nemám. Jednoducho nie.

Tak, dohovorila som.

Love and peace to all of you!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Steva Steva | Web | 1. června 2011 v 20:08 | Reagovat

Mas pravdu je to len fikcia a niektor jeho fanušikovia sú presvedčený otom, že to je aj pravda tak ja si tiež pišem a vymýšlam somariny keď sa nudim a nemám do čoho pichnúť a prečo práve o nich dvoch lebo obaja sa mi páčia na vonok a aj ako sa správaju.Ale zase k Saulimu akože je v pohode nemám s ním problém nech sú spolu šťastný nevadí mi vôbec. Veď im to aj pristane sú rozkošný spolu :-D  :-D. 4itala som aj iné poviedky takého zamerania ale ma nezaujali lebo ich nepoznám ako tie postavy. 4itala som sem tam aj o Gerardovi ale nejako ma to nevzalo neviem neviem možno, že ma tak nezaujima ako Adam tak ma to tak nevzalo. Mne je to v podstate jedno čo čítam keď tam je Adam je to jedno či tam je Tommy alebo ženská či Jack je to moja naj naj hviezdička :-D  :-)  :D ktorú mám rada.

2 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 1. června 2011 v 20:42 | Reagovat

[1]: Nóóó, napríklad ja si nemyslím a ani netvrdím, že medzi Adamom a Tommym v skutočne svete je absolútne nič. S tou myšlienkou sa nestotožňujem. Ja osobne si myslím, že sa tam niečo určite dialo (minimálne v minulom čase), ale v tomto článku skôr narážam na to, že keď sa už raz bavíme o fikcii aby sme nezabudli, že sa bavíme o fikcii :-)

Vidíš, pre mňa je zase dej dôležitý :-) Teda, ak sú postavy dobre napísané, tak mi nevadí, že poviedka je prakticky o ničom, ale s takými poviedkami sa často nestretávam, to musí byť potom naozaj dobrý autor :D Na mňa dosť pôsobí, keď sa tam Adam s Tommym nachádzajú v situácii, ktorú je zaujímavé predstaviť si :-)

3 Natsumi Natsumi | E-mail | Web | 1. června 2011 v 21:05 | Reagovat

chápem čo si tým chcela povedať ;-) aj ja som už povedala "verím v Adommy" ale nemyslela som fikciu ale skutočného Adama a Tommyho :)
a vôbec tvoj článok neberiem nejako negatívne ;-) dáva to zmysel, a sľubujem, že sa budem snažiť nezameňovať pojmy :D :D

a čo sa týka toho druhého odseka :D ty náš ideš povzbudiť? :D teším sa ale vzhľadom na pár udalostí som povzbudená až dosť :-D ale taký článoček by mi nazaškodil :D

ehm :D takže ja neverím v Adommy :D ale v Adama a Tommyho *__*

4 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 1. června 2011 v 21:13 | Reagovat

[3]: Hej, proste, nechápte to tak, že teraz útočím na každého, čo slovo "Adommy" použil na nich ako na reálne osoby, len sa chcem uistiť, že si to ľudia uvedomujete :D

Ďakujem teda, snažila som sa to napísať čo najmenej ofenzívne, pretože ak by sa mi nechcelo tak by to mohlo zniesť veľmi hnusne, čo teda určite nechcem. Nie je to myslené zle, nechcem tým nikoho napadnúť.

No chystám sa povzbudiť vás už dobrý mesiac ale furt mi do toho niečo skočí a celý ten článok musím prepisovať :D

Hej, hej, Adommy sa dá milovať, zbožňovať, uctievať, ale veriť voň... (omg, ako sa to skloňuje? :D :D)... to žiaľ nie :D

5 Extasy Extasy | Web | 1. června 2011 v 21:45 | Reagovat

mě se výraz Adommy nikdy moc nelíbil, ať už to znamená cokoliv:-D Líbí se mi Adam a Tommy, když už jsme u toho a samozřejmě i jiní s Adamem, tedy Adam + někdo, kdo mě taky zajímá, jak napsala Steva, ani se ženskou mi to nevadí, moje představivost je na to velká dost:-D a výraz Aduli se mi líbí ještě míň než Adommy, nevím proč, není to nic osobního, proti ff se Saulim nebo tak něco, prostě mi to zní hrozně divně, Aduli, to je jak nějaká andulka:-D:-D

6 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 1. června 2011 v 21:49 | Reagovat

[5]: Naozaj? Pre mňa je názov Adommy asi najlepší slash názov, ktorý som kedy počula. Znie podľa mňa veľmi prirodzene a... keď to porovnám napríklad s Lambiffom, čo znie ako druh steaku :D

Ako vieš, tak ja na iné páry s Adamom veľmi nie som :D som ale ochotná podstúpiť všetky, keď to bude stáť za to :-D

Áno, aj mne znie "Aduli" ako andulka, to je známi fakt :D a Saubert zase ako dáky čistiaci prostriedok :D

7 Extasy Extasy | Web | 1. června 2011 v 22:07 | Reagovat

[6]: Já se tomu názvu Adommy tak trochu podřídila, ač to dělám hrozně nerada:-)A možná že to bylo v nějakých případech i dobře, viz. videa atd. Na mě je to takové moc škatulkování, což je ovšem věc názoru, rozhodně lepší Adommy, než Lambiff:-D to zní pro změnu zase jako biftek:-D
Jj, vím, že na jiné páry nejsi, náhodou mě těší, že si stojíš za svým, to víš, ale někdo to dělat musí:-D tedy, ne že by to pro mě byla povinnost, já i heterácké povídky píšu moc ráda, koneckonců, psala jsem je do chvíle, než jsem si založila blog zaměřený spíš na slash:-)
No a Saubert? Kdyby se to dalo někde koupit, určitě bych si tím ráda vycídila celý byt:-D:-D

8 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 1. června 2011 v 22:11 | Reagovat

[7]: hej, presne ako biftek :D :D

ako jasné, píšte si čo chcete, čítajte si čo chcete, ja si to proste neviem užiť, toď vše :D ja som popravde na heterácke romantické príbehy nikdy veľmi nebola :D :D

a padám zo stoličky, ako sa smejem z tej poslednej vety :D :D áno, mám celkom podobné pocity aj keď neviem, či by som chcela mať vydrhnutý dom prostriedkom s práve "takým" názvom :D

9 Natsumi Natsumi | E-mail | Web | 2. června 2011 v 13:58 | Reagovat

[4]: no jo :)
tak sa teda teším na článok :D *dúfa, že už jej do toho nič neskočí* :-D

10 ♥Claire♥Lambert♥ ♥Claire♥Lambert♥ | Web | 2. června 2011 v 14:09 | Reagovat

Tommy zoofyl :D Lol : Podle mě je Adommy něco, co si fanoušci vymysleli protože se Adam a Tommy líbali v GNT na podiu...Kdyby nebylo GNT, tak si myslím, že by takovéhle fan fictions nevznikly...Ale mě se zas Adommy ff-ky píšou líp, než nějaké hetero povídky, no :D

11 Happy_Miner Happy_Miner | 2. června 2011 v 22:21 | Reagovat

sakra Dáši! neverím! ty si normálne dala do svojho článku Aduli obrázok. (či Saubert? oboje je ako liek na prostatu, čo už.).. a ešte aj taký švárno umelecký? O_O a DOKONCA si napísala, citujem: "Ja napríklad podporujem "Adama a Sauliho" .. *hlboká poklona*. tiež by som niekedy chcela zažiť tento zlom. ;-)

12 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 2. června 2011 v 22:45 | Reagovat

[10]: no dievča, ver tomu, že prvé ff na nich dvoch vznikli dve hodiny po AMA. Akože teraz seriózne vážne. A tiež ver tomu, že slash vzniká aj na ľudí, čo sa možno v živote nevideli (ja osobne som mala tú česť s fanficom kde sa dal Tommy dokopy s Billiem Joem z Green Dayu)

[11]: ale no :D bola to predsa téma článku :D chcela som tu mať oboch zástupcov :-) Tak ale bacha, ber to tak, že tým Adommy obrázkom by som si najradšej vytapetovala izbu, čiže... :D :D

hmmm, akože "Adama a Sauliho" podporujem, pretože... to chápem... asi som nemala použiť slovo "podporujem", skôr "rešpektujem". "Podporujem" som použila preto, lebo neželám Saulimu smrť (v skutočnom živote, ff je o inom :-D) a úprimne... myslím si, že to celkom pomôže tej situácii, ktorá medzi Tommym a Adamom je :-P *zase raz konšpiruje*

Ver tomu, že ešte stále nezvládam ich spoločné fotky ale rešpektujem, že sú spolu. To ale neznamená, že by som predala vlastnú obličku za to, aby sa Adam dal dohromady s Tommym :-P Snažila som sa byť v tomto článku subjektívna, ako sa len dalo :-D

13 Natsumi Natsumi | E-mail | Web | 5. června 2011 v 21:32 | Reagovat

[12]:heh :D hej to máš pravdu s tým AMA :-D
"úprimne... myslím si, že to celkom pomôže tej situácii, ktorá medzi Tommym a Adamom je" :D milujem tvoje teórie o tom všetkom ;) yay :D ako sa ja teším na ten článok na podporenie Adommy fans :D

14 Dadushka Dadushka | E-mail | Web | 6. června 2011 v 9:51 | Reagovat

[13]: no jasné :D pravdaže to pomôže ;)
a hej no pracuje sa na nom :-D

15 Marcel Marcel | E-mail | Web | 29. března 2012 v 14:45 | Reagovat

Bart by to neřekl lépe :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama